Sunday, 25 September 2011

Çiğdem Aslan, Sezen Aksu ile Sahne Alacak


Hasan Uşak

Farklı dillerde yaptığı etnik müzik ile dikkatleri üzerine çekmeyi başaran sanatçı Çiğdem Aslan 20 Ekim’de Albert Hall’de yapılacak olan Sezen Aksu konserinin açılışını yapacak. Sezen Aksu’dan önce saat 19 30’da sahne alacak olan Aslan yarım saat süre ile Türkçe ve Yunanca şarkılar seslendirecek. Başarılı müzik çalışmaları ile dikkatleri çekmesi nedeniyle Sezen Aksu ile sahne alacak olan Çiğdem Aslan’a duyguları ve çalışmaları hakkında sohbet ettik. 


— Sezen Aksu ile ayni sahneyi paylaşacaksın. Bu süreç nasıl gelişti ve bunu nasıl basardın? 

10 yılı askın bir suredir Rebetiko söylüyorum. Bu süreç benim 3 yıl önce 'İzmir Şarkıları' konseptiyle hazırladığım Rebetiko repertuarımı bir konserdeErkan Ogur'dan önce icra etmemle başladı. Şu an bu projenin menejerligini yapan Sebastian Merrick o konserden sonra benimle bağlantıya geçip projeyle ilgili fikirlerini söyledi. O günden beri Sebastian projenin çeşitli etkinlilerde yer almamı sağladı- BBC Radyo 3'te röportaj, Yasmin Levy'den konseri ve simdi de Sezen Aksu konseri.

— Sezen Aksu gibi bir sanatçı ile ayni sahneyi paylaşmak sizde nasıl bir duygu yaratıyor?

Heyecan verici, biraz da tedirgin edici ve tabi ki, çok sevindirici. Yaptığım işin bu ölçüde beğenilmiş olması gurur verici.

— Daha önce hangi sanatçılarla sahne paylaştınız?

 'İzmir Şarkıları' adli projemle Erkan Ogur, Yasmin Levy'den önce sahne aldım. Bunun dışında She'koyokh Klezmer Ensemble ile Alan Bern, Kalman Balogh gibi müzisyenlerle ayni sahneyi paylaştım.

- Royal Albert Hall de daha once sahne aldın mı?

Hayır, ama İngiltere’de Purcell Room, Snape Maltings Concert Hall, ve Amsterdam'da Concertgebouw gibi önemli konser salonlarında sahne aldım.

— Ne tür müzik yapıyorsun, senin tarzınla Sezen Aksu tarzı arasında nasıl bir fark var?

Dünya Müziği ya da etnik müzik yapıyorum. Düzenli olarak üç ayrı grupla çalışıyorum; bunlardan biri on yılı aşkın bir zamandır söyleye geldiğim Rebetiko müziğini icra ettiğim 'İzmir Şarkıları' projem; diğeri Londra'da katıldığım ilk müzik grubu ve ayni zamanda Londra'daki ilk Balkan müziği grubu olan Dunav Balkan Müziği Grubu; ötekisi ise temel olarak Klezmer müziğini alan ama ayni zamanda Doğu Avrupa ve Akdeniz' deki diğer müzik türlerini de basarıyla icra eden She'koyokh Klezmer Ensemble. 

Sezen Aksu'nun müziği ile benim yaptığım müzik arasındaki temel fark onun daha popüler müzik dediğimiz tarzda kendi bestelerini yapıp söylüyor olması benim ise daha çok geleneksel halk müziği yapıyor olmamdır.

— Balkan dillerinde, Türkçe ve Kürtçe şarkılar soyluyorsun, bu konserde Kürtçe bir şarki okuyacak mısın?

Birçok dilde şarki soyluyorum ve bu bana çok büyük keyif veriyor.  Ama bu konserde sadece Türkçe ve Rumca söyleyeceğim, çünkü benden bu konserde ' İzmir Şarkıları' repertuarımı icra etmem istendi ve bu repertuar içinde Türkçe dışında herhangi bir dilde şarki yok.

— Sezen Aksu’nun konserinde acılısı yapmak sana nasıl bir şans getiriyor?

Sezen Aksu'dan önce sahne alacam dediğimde beni daha önce dinlememiş olan insanlar daha çok ilgi gösterir oldular. Öyle umuyorum ki bu açılış uzun zamandır yürüttüğüm bu projeye daha fazla dikkat çekecek. Türkiyeli ve Yunanistanlı müzisyenler olarak birbirimizin konuştuğu dili anlamasak ya da konuşmasak da bir arada kolayca müzik yapabiliyoruz ve ayni müzikten ayni şekilde keyif alabiliyoruz 

Çiğdem Aslan Kimdir?

İstanbul’da Kürt bir ailenin kızı olarak doğan Çigdem Aslan Türkçe, Kürtçe, Yunanca ve Balkan dillerinde şarkılar söylüyor. Aslan İstanbul Üniversitesi’nde İngiliz Edebiyatı eğitimini gördüğü sırada Robertiko söylemeye başladı. İstanbul üniversitesi müzik grubu ile çalıştı. 2003 yılında Londra’ya gelen Çiğdem Aslan, İngiltere’nin ilk Balkan müzikleri yapan grubu olan Dunav ile çalışmaya başladı. Aslan Goldsmith üniversitesinde müzik eğitimi alıyor.

No comments:

Post a Comment