Thursday, 7 July 2011

Londra'daki Türkiyeli Öğrenciler Başarı Sıralamasında Sondan Üçüncü

Hasan Uşak
Britanya’da yaşayan Türkiyeli Kürt ve Türk öğrencilerin başarı oranının ülke ortalamasının çok altında olduğu açığa çıktı. ETHNOS Araştırma ve Danışmanlık Kurumu tarafından yapılan araştırmaya göre başarısızlık sıralamasında Türkiyeli öğrencileri Somali ve Roman öğrenciler izliyor. Araştırmayı yapan Dr. Marie-Claude Gervais Türkiyeli öğrencilerin eğitimden çok para kazanmaya yönlendirildiğini söyledi.
Eğitim Bakanlığı Bangladeş, Somali ve Türkiyeli öğrencilerin ilkokul ve ortaokuldaki gelişim düzeylerini görmek için geniş kapsamlı bir araştırma yaptırdı. Bakanlık tarafından etnik topluluklar üzerine çalışmalar yapan ETHNOS Araştırma ve Danışmanlık Kurumu’na yaptırılan araştırmanın sonuçları bir rapor şeklinde yayınladı.
“Bangladeşli, Türkiyeli ve Somalili Öğrencilerin Başarılarındaki Değişimler” başlığıyla yayınlanan rapor, 16 yaşına kadar olan öğrencilerin okullardaki notları, eğitimciler, aileler ve öğrencilerle görüşülerek hazırlandı.
BANGLADEŞLİ ÖĞRENCİLERİN BAŞARISI ARTIŞ GÖSTERDİ
Türkiyeli Kürt ve Türk öğrenciler gibi başarısız olan ancak son yıllarda başarı grafikleri hızla artan Bangladeşli öğrencileri de incelemek amacıyla yapılan araştırma Türkiyeli ve Somalili öğrencilerin durumları ile karşılaştırmalı olarak yapıldı.
Araştırmayı yürüten ETHNOS yetkililerinden Dr. Marie-Claude Gervais; “Bangladeşli öğrenciler birkaç yıl önce Türkiyeli öğrenciler gibi başarı ortalamasının çok altındaydılar ama kısa bir sürede başarıları attı. Bunun nedenini öğrenmek istedik. Yaptığımız araştırmalarda Bangladeşli öğrencilerin Tower Hamlet’de yoğunlaşmaları ve okullarda çoğunluk durumunda olmaları başarılarını olumlu yönde etkilemiş. Bir etnik grup toplu olunca ihtiyaçları ve yapılabilecekler daha iyi görülüyor” dedi.
TÜRKİYELİ ÖĞRENCİLER BAŞARI SIRASINDA SONDAN ÜÇÜNCÜ
Araştırmaya göre Türkiye kökenli öğrenciler Britanya başarı ortalamasının altında oldukları gibi etnik azınlıklara göre de çok düşük bir performansın sahibiler.
GCSE sınavlarında alınan en yüksek notlara göre başarı oranı belirlendi. GCSE sınavlarında 5 ve daha fazla en yüksek not (A*-C) alan Kürt ve Türk öğrencilerin oranı yüzde 29. Bu oran Çinli öğrencilerde yüzde 70, Hindistanlı öğrencilerde yüzde 62, Beyaz Britanyalılarda yüzde 46, Bangladeşlilerde yüzde 41, Siyah Afrikalılar’da yüzde 40, Pakistanlılar’da yüzde 37 ve Siyah Karayipliler’de yüzde 33. Somalili öğrenciler yüzde 24, Roman öğrenciler ise yüzde 10 başarı oranıyla Türkiyeli öğrencilerin gerisinde kaldılar.
AİLELER YANLIŞ YÖNLENDİRİYOR
Dr. Gervais Türkiyeli öğrencilerin başarısızlıklarına birçok faktörün sebep olduğunu, ancak en büyük olumsuz faktörün ailelerin yanlış yönlendirmeleri olduğunun altını çizdi.
Türkiyeli ailelerin diğer toplumlara göre yeni olduğu, birinci kuşak olması nedeniyle bazı problemler yaşadığı ve eğitim alışkanlıkları olmadığı için genç kuşağın eğitimini
olumsuz etkilediğinin altını çizen raporda, ailelerin daha yüksek beklentileri ve hedeflerinin olması durumunda gençleri olumlu motive edeceğinin altı çiziliyor.
Öğrencilerin eğitimden çok para kazanmaya yönlendirildiğini belirten Dr. Gervais; “Türkiyeli ailelerin çoğu çocuklarının üniversiteyi bitirmesini istiyor ama bunu yapmadaki amacı iyi para kazanmalarıdır. Eğer eğitim para kazanmanın yolunu açıyorsa çocukların okumasını istiyorlar aksi durumda çocuklar fazla yetenek gerektirmeyen işlere yönlendiriliyorlar. Ailelerin çoğu da ya kalifiye değil ya da az kalifiye olarak çalışıyorlar” dedi.
YOKSULLUK VE İŞSİZLİK OLUMSUZ ETKİLİYOR
Rapor Türkiyeli öğrencilerin okullarda başarısız olmalarının diğer nedenleri arasında yaşadıkları bölgenin yoksul olması ve Kürt ve Türk toplumunda işsizlik oranın yüksek olmasını da gösteriyor. Düşük gelirli olmanın eğitimde başarısız kalınmasında çok etkileyici olduğunu belirten rapor, toplumlar içinde işsizlik oranının yüksek olması, düşük ücretlerle çalışmak, kalifiye olmayan işlerde çalışmanın öğrencilerin başarı oranını olumsuz etkilediğini belirtiyor.
YAPISAL AYRIMCILIK
Rapor ayrıva, Kürt ve Türk öğrencilerin başarısızlığında yapısal ayrımcılığın büyük rol oynadığını belirtiyor. Raporda yapısal ayrımcılıktan dolayı iyi eğitim almış olanların bile yaşamlarının fazlaca değişmediği, öğrencilere örnek olacak çok az sayıda kişi olduğu ve bunların da yapısal nedenlerden dolayı çevrelerini pek etkileyemedikleri belirlemesine yer veriliyor.
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Rapor ailelere, okullara ve hükümete yapılan bazı önerilerle sona eriyor. Ailelerin öğrencilerin başarılarında çok önemli oldukları ve üstlerine düşenleri yapmaları için çocukları ile sıkı bir iletişim içinde olmaları gerektiği belirtilen raporda, ailelere okulda neler olduğunun takip edilmesi, öğrencilerden nelerin beklendiğinin bilinmesi, öğrencilerin düzenli olarak okula gittiklerinden emin olunması, ev ödevlerinin yapılıp yapılmadığının kontrol edilmesi gibi bir dizi öneri sıralanıyor.

2 comments:

  1. Berivan Vartoyi7 July 2011 at 12:43

    This report does not say any relevant thing that we do not know. There have been conducted several similar research by different goverment departments.The title of the research makes clear that the research is not aware that 80% of school children in Islington, Hackney, Haringey and Endfield are not Turkish but Kurdish. At least they could take a look at Islington council research which shows that 80% of school children from Turkey are Kurdish. This research and other conducted researches are keen to show the Kurds as Turkish. One of the reasons of underachievement of Kurdish children is that they could not find their place in multi-cultural society because their culture, language are undervalued at British education system. My children have recently asked me that they see a lot of signs about other cultures, languages at their school .e.g. Good Morning in different languages, flags of different countries, ethnicized celebrations but nothing about Kurdish culture, language. If the local governments intend to promote multi-culturalism, incorporate ethnic diversities at schools in order to create a social cohesion then why our children are ignored and why the Kurdish culture is not included in this ethnicized school policies. Recognizing and valuing Kurdish culture and language at school can help Kurdish children to be part of the social cohesion at schools. But at the moment, the Kurdish children are alienated within the multi-cultural setting at schools. There are not any signs, any remarks to Kurdish culture that Kurdish children can identify themselves and share these with their friends. The contradiction of this research is endless. Firstly they state that “the Kurdish community prefer not to be classified as Turkish” but then they classify Kurds as “Turkish background”, “Turkish speakers” bla bla

    ReplyDelete
  2. Do you really think the Islington Council actually give a damn about any ethnic groups. They have for many years paid only lip service to such matters.

    Most of the Council people I have interviewed over the years couldn't even spell multiculturalism.

    If they took an interest in the history, isolation and persecution of the Kurdish people as some of us English people do, purely out of the injustice to this race, they would have done more. Sadly, they are just bureaucrats. Picking up there salaries is their main interest in their work.

    ReplyDelete