Thursday, 21 July 2011

Farklı Kültürleri Buluşturan Bir Örgüt; London Europen Club

 Hasan Uşak

London Europen Club (LEC) çok kültürlü, çok dilli bir dünya kenti olan Londra’da yaşayan farklı Avrupa kültür ve geleneklerini buluşturmak amacıyla bir yıl önce kuruldu. Bir sosyal ağ olan LEC üyeleri en son Day-Mer 22. Festivaline katıldılar ve bazı üyeler ilk kez Kürt sorunun varlığından haberdar oldular.  

London EuropenClup, bir dünya kültürleri şehri olan Londra’da yaşayan farklı kültürlerin bir birini tanımaları ve kültürlerini paylaşmaları amacıyla bir yıl kadar önce kurulan sosyal bir ağdır.


London Eurupen Clup, Londra’da yaşamak şartı ile kapılarını her kültür, her din, her renk ve Avrupa sınırlarındaki her ülkeye açık tutuyor.

LEC Avrupa kültürünü keşfetmek isteyen, tüm mutfakların tadına bakmak isteyenler, bilgi paylaşmak isteyenler, farklı insanlar tanımak isteyenler için önemli bir platform durumundadır.

LEC üyeleri çalışmaları kapsamında ünlü yazar Elif Şafak, İtalya Eski Başbakanlarından Romany Prodi ve Nobel Barış Ödülü sahibi David Trimble ile de görüşmeler yaptılar.

Kendini Daha İyi Tanımak

Eski bir gazeteci ve Avrupa Kurumları, Tarih ve Milliyetçilik eğiğimi yapan LEC kurucularından Maja Trajkovska, eğitimi sırasında Avrupa kültürleri hakkında öğrendiklerinin sadece akademik bir alanla sınırlı kalmaması için sosyal bir ağ kurma fikrini geliştirdi. Maja Trajkovska; “Kendimi daha çok tanımak isteyince bir sosyal ağ kurmak fikri ideal bir başlangıç olur diye düşündüm. Geçen yıl Türkiye’nin AB üyesi olması için birçok tartışmalar ve görüşmeler yürüttük. Kadın ticareti konusunda bilgi edindik ve bazı çalışmalar yürüttük” dedi.

Kürt Sorununu Yeni Tanımak

3 Temmuz günü yapılan Day-Mer 22. Festivaline katılan LEC üyelerinden bazıları ilk kez Türkiye’de bir Kürt sorunun yaşandığını fark ettiler. LEC aktif üyelerinden Helene Andruchowitz; “Kürt/Türk festivalinden çok etkilendim. Türkiye’deki Kürt sorunu hakkında daha önce hiçbir şey duymamıştım ve ilk kez bu sorunu Day-Mer festivalinde fark ettim. Yanımda bir Kürt bir de Türk arkadaş vardı ve sorunu bana anlattılar. Eğer bu etkinliğe katılmasaydım böyle bir sorunun varlığını öğrenemeyecektim” dedi.

 Türkiyeli üyeler

Birçok ulus ve kültürden olduğu gibi çok sayıda Türkiyeli LEC üyesi de bulunmaktadır.

 Gruptan hiç vazgeçemediğini belirten LEC Türkiyeli üyelerinden Hacer Gümüş; “Grubu çok eğlenceli bulduğum için ben de bir şeyler yapmak istedim ve ilk aklıma gelen Türk Kahvesi ve fal bakma buluşması oldu. İlgi çekeceğini düşünmüştüm ki, katilim oranı beklediğimden çok daha fazla oldu. Grubu kesinlikle herkese tavsiye ediyorum” dedi.

Gruba üye olmak isteyen ve daha fazla bilgi sahibi olmak isteyenler aşağıdaki linkten bulabilirler.







1 comment:

  1. Thank you very much for writing about the London European Club Hasan. We are planning to continue promoting dialogue, debate and different European cultures and I hope you will be able to join us at some of the events.
    Maja

    ReplyDelete