Saturday, 18 June 2011

Hem Sanatçı Hem de Akademisyen

Hasan Uşak

Serpil Kılıç on yıldan bu yana İngiltere’de eğitim görüyor ve bu süre zarfında Kürtçe ve Türkçe türküler söyleyen İngiliz sanatçı Paula Darwish ile müzik çalışmaları yapmaya başladı. Saz çalan ve Kürtçe türküler söyleyen Kılıç alevi bir aileden geliyor.

Nottingham Trenty Universitesinde doktora yapan Dersimli Serpil Kılıç, akademik çalışmalarının yanı sıra müzik çalışmaları da yapıyor. On yıl önce geldiği İngiltere’de eğitimini başarı ile sürrüdüp Paula Darwish ve grubu ile müzik çalışmaları yaparak herkese Kürt müziğini sevdiren Serpil Kılıç, Hasankeyf ve Türkiye’deki politikalar, sivil toplum örgütleri üzerine doktora çalışması yapıyor.


Erken Yaşta Müzik Çalışması

Serpil Kılıç Dersimli olması ve ailesinin saz ve sözle iç içe olması nedeniyle kendisinin deyimiyle “sazla büyüdü” ve müzik çalışmalarına başlama hikâyesini şöyle anlatıyor;  “Ben 14 yaşından beri müzik çalışması yapıyorum. Bir dernekte saz kursuna gittim ve küçük çaplı bazı konserlere katıldım, korolarda çaldım. Ailenin Dersimli olması ve Alevi kimlikten dolayı saz hayatın bir parçası durumundadır.  Ailemin de yönlendirmesi ile saz ile büyüdüm. Ailede dedelik de var.”

Eğitim ve Müzik

Üniversite eğitimini sürdürürken müzik çalışmalarını da ihmal etmeyen Serpil Kılıç, alevi deyişleri kadar Kürt müziğini de kendine özgür yorumlayan Paula Darwish ve gurubunu dinlemeye gitti. Grubu beğenen Serpil gruptaki saz noksanlığını fark etti. Bunun üzerine grupla temasa geçti ve grubun bir üyesi olarak müzik yapmaya başladı.

“Paula ve grubunu dinlemeye giderdim ve onların grubunda saz olması gerektiğini düşündüm. Bunun üzerine onlarla görüştüm ve kabul ettiler yaklaşık 6 yıldır birlikte çalışıyoruz” dedi.

Zazaki ve Kurmanci Söylüyor

Serpil Zazaki ve Kurmanci olarak türkülerini söylüyor. İlerisi için planları olan sanatçı,

“Hayatı müzik ve akademik çalışmalarla birlikte götürmek istiyorum bu ne kadar mümkün olur bilemem ama şu anda birlikte gidiyor. Müziği çok seviyorum ama üniversiteyi de bitirmek istiyorum. Buradaki araştırma ve eğitim sistemini Türkiye’ye taşımak istiyorum” dedi.




No comments:

Post a Comment