Sunday, 6 February 2011

Sürgünde Otuz Yıl


Hasan Uşak
Ozan Emekçi “Sürgünde Otuz Yıl” adı altında başlattığı konserler dizisinin Londra ayağında güçlü bir performans sergiledi. Hayranlarını bir tarih yolculuğuna çıkaran Emekçi, türkü söylemekten başka suçu olmadığı halde Türkiye’ye gidemediğini söyledi.
 
Read More
Sürgün hayatının otuzuncu yılı nedeniyle “Sürgünde Otuz Yıl” başlığı altında konserler düzenleyen Ozan Emekçi, Londra’da unutmaz bir konsere imza attı. Çok sayıda kişinin katıldığı konser 5 Şubat Cumartesi günü Tottenham’daki Kuzey Londra Toplum Merkezinde yapıldı.

Ozan Emekçi’nin hayatını ve mücadelesini konu alan bir belgesel film gösterildi. Filmde Emekçi’nin yakınları, arkadaşları ve sanatçıların görüşleri yer aldı.

Film sonrasında sahne alan Ozan Emekçi kısa bir konuşma yaptı. Emekçi konuşmasında şu önemli noktaları dile getirdi;

“Bir konser havasından çok bir muhabbet ortamı içinde otuz yıl öncesinden bu güne kadar yaşananlardan örnekler vererek konserler dizimizin Londra bölümünü tamamlayacağız. Sürgün yaşamında otuz yılı geride bıraktım. Belgesel filmde de izlediğiniz gibi. Sürgün beni çok zorlamıyor, eğer bugün bu salonda ben yalnız olsaydım, işte o zaman benim için sürgün başlardı. Sağ olun var olun. Arkadaşlarımın ve dostlarımın başını eğecek tek bir eylemim olmadı bugüne kadar. Sürgüne tabi tutulmamın en önemli nedenlerinden birisidir bu. Benim söylediklerimi başkaları da söylüyor. Benim türkülerim Türkiye’de serbest ama benim okumam yasak. Devlet neyin söylendiğine değil, kimin söylediğine bakıyor. Bizi satın alamadı ve bundan sonra da alamayacak. Kürtlerin özgürlüğü, Alevilerin inanç özgürlüğü, işçilerin ve emekçilerin haklarını savunmaya devam edeceğim. Yaptıklarımdan hiçbir zaman pişmanlık duymadım. Geriye çekilecek bir tek kelimem yoktur ve hepsinin arkasında duruyorum.”

Bir konserden çok bir sohbet havasından geçen gece de Emekçi bazı türkülerin hikâyelerini ve anılarını da anlattı.   



No comments:

Post a Comment