Friday, 14 January 2011

Elbistan’dan Londra’ya bir Sanat Köprüsü


Hasan Uşak
Memleketi olan Elbistan’da yakınlarının tavsiyesi ile bir müzik grubuna katılan Hatice Özdemir 2007 yılından bu yana sanatını Londra’da icra ediyor. Düğünler ve konserlerde Kürtçe türküler söyleyen genç sanatçı Bingöllülerin düğünlerinde tercih edilen sanatçısı.

Read More

Elbistan’ın İçmeler köyünden olan Hatice Özdemir çocuk yaşlarından bu yana müzikle iç içe yaşıyor. Müzik eğitimi almadığı halde sesinin güzelliği kısa sürede çevresi tarafından fark edilen sanatçı amatör olarak müzik çalışmalarına başladı.

2002 yılında Elbistan’da müzik çalışmalarına başlayan sanatçı Hatice Özdemir; “Bir arkadaş beni Yapıcılar Müzik Grubuna önerdi. Grupla görüştüm ve beni dinledikten sonra gruba aldılar. Bu benim ilk müzik çalışmam oldu. Belki öncesinde evimde türkü söylüyordum ama dinleyicilerin karşısına çıkmıyordum. Yaklaşık beş yıl bu grupla Elbistan’da müzik çalışması yaptım. Birçok düğünde sahne aldım” dedi.


Hatice Özdemir’in müzik çalışmaları Londra’ya gelmesiyle yeni bir boyut kazandı. Ailesel nedenlerden dolayı 2007 yılında Elbistan’dan ayrılıp Londra’ya yerleşen Hatice’nin hedefinde müzik çalışmalarını daha geliştirmek vardı.

Müzik çalışmalarını tek başına sürdüren Hatice, düğünler ve konserlerde sahne almaya devam ediyor. Özellikle Bingöllüler tarafından çok beğenilen Hatice, özel günlerin vazgeçilmez ismi olmaya başladı.  
“Sesime güveniyorum” diyen Hatice; “ Düğün sahipleri beni özel olarak çağırıyorlar.
İnsanlar beğeniyorlar ve beni dinlemek istiyorlar. Kürtçe ve Türkçe türküler söylüyorum. Daha çok Kürtçe söylüyorum.” diye devam ediyor.

Hatice Özdemir Kürtçe türküler okuyor ve Kürdistan’ın her bölgesinden olan Kürtler rahatlıkla sözlerini anlayabiliyorlar. Sanatçı ayrıca Maraş aksanı ile de yerel türküler söylüyor. En çok Hunsa ve Nurhak parçalarını okumayı seven genç sanatçı Diyar’ı çok beğeniyor ve türkülerini zevkle okuyor.

Yeni çıkan tüm parçaları dinleyerek öğrenen Hatice Maraş aksanıyla Kürtçe konuştuğu halde türkülerini orijinal aksanla okuyor ve herkes rahatlıkla anlıyor.  

Konserlerde de sahne alan Hatice, sesini daha da geliştirmek ve daha iyi kullanmak için müzik eğitimi almak istiyor ve bu konuda çalışmalarını yoğunlaştıracağını söylüyor.







1 comment:

  1. Dell dizüstü tamiri ekibimiz bloğunuzdaki çalışmalarınız çok etkileyici olduğundan dolayı sitenizin takipçisi olduk.

    ReplyDelete