Sunday, 22 August 2010

Mahabadlı Shila olimpiyatlara hazırlanıyor














Hasan Usak
Londra’da yaşayan 18 yaşındaki Kürt kızı Shila yoğun bir tempo ile 2012 yılında yapılacak olan Olimpiyata hazırlanıyor. Halter hocası bir babanın kızı olan Shila 8 yaşından beri halter çalışıyor. Almanya’da yapılacak olan uluslararası halter yarışmasına Kürdistan adına katılacak olan Shila, altın madalya alması durumunda Britanya milli takımının bir üyesi olarak Londra olimpiyatına katılacak.

18 yaşındaki kolej öğrencisi ve halter sporcusu Kürt kızı Shila Panjavi 24 Nisan Cumartesi günü yapılan British Junior Championships (Britanya Gençler Şampiyonası) da gümüş madalya alarak bir ilke imza attı.

Doğu Kürdistan’ın Mahabad şehrinden olan halterci bir babanın kızı olarak 5 yaşında Britanya’ya gelen Shila, babasından ve amcasından etkilenerek halter yapmaya başladı. Shila neden halteri tercih ettiğini, “Çünkü babam ve amcam halterciydiler. Onlar hep olimpiyatlara katılmak istediler ama katılamadılar ben onların bayrağını olimpiyatlara taşımak istiyorum” sözleriyle anlatıyor.

6 yıl aralıksız halter antrenmanları yapan Shila, “14 yaşındayken okulum nedeniyle bir ara verdim ve kısa bir süre önce yeniden başladım. Olimpiyatlara hazırlanmam gerekiyor ve bunun içinde çok sıkı bir çalışma yapıyorum. Haftada 5 kez 3 saat antrenman yapıyorum” dedi.

KAÇAN ALTIN MADALYA

53 kilo kategorisinde 23 yaş altı Britanya Gençler Şampiyonasına katılması gereken Shila 100 gram fazlasından dolayı bir üst kategoride yarışmaya katıldı. Yarışmada 50 kilo koparma ve 63 kilo silkme dalında başarı gösteren genç yarışması Shila: “Eğer 100 gram fazlam olmasaydı kendi kategorimde yarışmaya katılacaktım ve kesinlikle altın madalya alarak Britanya milli takımında yer alacaktım. Birinci olamamak iyi değildi ama hayat devam ediyor. Ben ikinci oldum bu üçüncü olmaktan iyidir. Bir sonraki yarışmada birinci olacağıma inanıyorum. Önemli olan motive olmaktır.”

KÜRDİSTAN ADINA KATILIYOR

Nereli olduğu sorulduğunda Kürdistan diyen ve ilk kez Kürdistan adına Almanya’da yapılacak olan 7. İnternational Eleiko Women Grand Prix yarışmasında katılacak olan Shila; “Bu yarışmalara Kürdistan adına katılacak ilk kadın olacağım. Bu yarışmaya daha önce de katıldım ama Britanya’yı temsilen katıldım. 2004 yılında Avustralya’da yapılan aynı yarışmaya katıldım ve dereceye giremedim. O zaman 14 yaşında ve karşılaşmanın en genç sporcusuydum. 2005 yılında aynı yarışmada üçüncü oldum ve 2006 yılında da ikinci oldum” dedi.

Önümüzdeki günlerde 7. si yapılacak olan yarışmada şampiyon olmaya hazırlanan Shila, babası tarafından eğitiliyor ve haftanın 5 günü 3’er saat antrenman yapıyor.

25 YILLIK TECRÜBE

Shila’nın babası Kazem Panjavi; “25 yıllık halter tecrübem var ve tüm tecrübemi kızıma aktardım. Ben onu en iyi yerlerde görmek istiyorum. Benim yapmak isteyip de yapamadıklarımı kızımın yapmasını istiyorum. Ben Olimpiyatlara gidemedim ve Shila’nın katılmasını ve madalya almasını istiyorum. 2012 Londra olimpiyatlarına Kürt bayrağı altında katılmasını umut ediyorum. 2016 olimpiyatlarında da daha üstün başarı getirmesi için yoğun çalışıyoruz” diyor.

SPONSOR ARAYIŞI

Bir süre Britanya milli halter takımını da çalıştıran Kazem Panjavi Almanya’da yapılacak olan yarışmada Kürdistan adına mücadele etmek için çok çalıştığını ve başardığını söylüyor ancak bu yarışmaya katılmak için önlerinde maddi engellerin olduğunu belirten Kazem Panjavi; “Almanya’da yapılacak yarışmada Shila’nın Kürtdistan’ı temsilen katılmasını sağladım ama bu yarışmaya katılmak için yeterli maddi imkanımız yok ve 12 gün içinde para temin etmem gerekiyor ki yarışma komisyonuna vereyim. Bayrağımızın diğer bayrakların yanında dalgalanması çok güzel bir şeydir ve daha önce bunu hiç yapamadık” şeklinde konuştu.

No comments:

Post a Comment